torsdag 14 maj 2009

Snart helg...igen...

Då har snart en hel vecka gått igen..

I söndags hjälpte jag Staffan att måla...ja han fick iaf hjälp med en liten liten bit av huset...bättre än inget ju...;-) men det är inte så jätte roligt att måla...





I måndags var det vårruset i växjö...det var skoj... :-) sju stycken var vi som åkte tillsammans. Jag, Tesa, Kajsa. mamma och tre av hennes arbetskompisar. Detta året hade vi bestämt oss för att försöka komma så långt fram som det bara gick i första startgruppen, och nästan längst fram hamnade vi... :-) Riktigt stor skillnad. Min tid blev 20.47....ganska nöjd faktiskt..men bättre hoppas jag att det kan bli...


Under resten av veckan har det väl inte hänt speciellt mycket..idag har jag och staffan varit ute och cyklat en sväng....jag skulle lägga mitt prov och min ansökan till skolan på posten...och varför då inte passa på att cykla till den gula postlådan...

Först till Hillerstorp och sen cyklade vi vidare till Brännehylte och hoppades på fika...men icke...där var det ingen hemma så det var bara att fortsätta hem igen....nästan en timme cykling blev det...55 min



När vi kom hem kändes det som att det fattades lite lite träning...så tre ynka kilometer löpning på 14 min blev det oxå... :-) sen kändes det bra och man kunde slänga sig i soffan och äntligen få sin fika...

Imorrn efter jobbet blir det lite ryggträning och sen är vi bjudna hem till brorsan och Kajsa...ska bli trevligt och mysigt...en bra start på helgen...

På lördag är det Gnosjötrampet....då hade jag tänkt att vara åskådare...om det inte regnar såklart...jag ska heja på alla duktiga cyklister...och säkert själv bli sugen på att få vara med..

Men nästa år kanske...det luktar nämligen cykelköp för mia...:-) och även för Staffan...spännande...får se hur det går...




en fiiin cykel som kanske, kanske snart blir min...


1 kommentar:

  1. Hej var ska du springa denna helgen? :)
    Kram mamma.

    SvaraRadera