torsdag 30 april 2009

Sol :-)

Vad glad man blir när man vaknar och solen lyser in genom fönstret...det är härligt....då hoppar man upp ur sängen...(nästan iaf) och går ut på morgonpromenad... :-) Men man kanske ska börja med gårdagen.

Hände väl inte speciellt mycket...jobb sen träning såklart...Bestämde mig för at inte gå på spinningen utan istället ge mig ut för att springa...men det var ingen bra idé. Kände redan den första kilometeren att detta kommer inte att bli roligt...kändes inte bra alls...det var såklart varmt till att börja med...det är man ju inte speciellt van vid...sen fick jag väldigt ont i mina vader... :-( tror tyvärr att det är dags att vila benen lite..men 8 km löpning blev det tillslut...sen var det bara att packa väskan och åka in till värnamo för lite styrketräning...30 min bröst och triceps, konstigt nog mycket folk på gymmet..trots värmen och det fina vädret.

Idag har man varit ledig...så himlans skönt.. :-) vaknade vid halv 8 fick med mig Staffan ut på en morgonpromenad på 43 min...sen när vi kom tillbaka så gjorde jag scones med linfrön och havre...mumma...(nlife.se) som vi sedan mumsade i oss ute i solen med sockerfri marmelad och 9% ost...ägg och kaffe såklart...vilken lyx...

Efter det var det bara att sätta igång och läsa om blodcirkulationen och om våra celler...plugga plugga plugga...imorrn är det bara en vecka kvar till provet....hjälp....ett teoretiskt prov och sen är det även rörelseanalyser...är lite nervös för det sistnämnda men men...det blir pluggande hela helgen så det löser väl sig...

Har iaf suttit ute i den härliga solen och studerat...och kommer att göra likadant imorrn hoppas jag... :-)

Blev lite vila från träningen idag...men kunde inte låta bli att ta en liten kvällspromenad oxå...50 minuter blev det...även imorrn blir det morgonpromenad sen ska jag in till gymmet och köra rygg,biceps och mage....sen ska jag och mamsen handla lite mat till helgen..kommer ju fin besök från skåneland... ;-) Morbror Fredrik, hans fru Annika och söta lilla Emilia...:-) så trevlig..nähe nu ska jag packa träningsväskan så den står färdig och redo imorgon..

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar