måndag 2 juni 2014

Bureloppet

Här ligger jag lite efter nu. Det har varit mycket den sista tiden men nu tror jag att det har lugnat ner sig lite.
Jag kan väl nämna lite om vad jag hittat på den senaste tiden i ett annan inlägg men jag tänkte börja med gårdagens bravader, nämligen Bureloppet.

Strålande sol till en början. Sen gick starten och då kom även regnet. Vi hann väl ett halvt varv ungefär på den 11 km långa banan innan regnet kom. 9 varv skulle avverkas och jag körde väl ungefär 5 innan jag valde att kliva av.
Så fort regnet kom så blev jag alldeles för feg då mina bromsar inte ville ta och jag tappade då klungan. Jag och två tjejer till körde ihop några varv innan jag valde att kliva av. Det var synd att regnet kom. Jag tyckte att banan var riktigt fin och rolig att köra. 
Kroppen var inte helt pigg men den kändes ändå bättre än vad den gjort på bra länge. 
Vann gjorde Malin Wallin strax före Alexandra Nessmar och Cecilia Hansen. Starka tjejer. Vi var ca 40 st startande igår vilket är riktigt roligt. 
Mina fina supportar mamma och pappa var på plats och hejade på. 
Seniorklungan innan start. På bild är 4 av 8 vck:are som var med och körde. 
Här är en del av damklungan. Torrt och soligt. Sen gick det ca 10 min innan regnet började och höll sen i hela loppet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar