söndag 22 juni 2014

Beet it

Som i en del av uppladdningen till SM nästa helg så har jag börjat dricka små shotar med rödbetsjuice. Det har länge varit mycket skriverier om just rödetsjuice och dess påverkan på uthållighet och återhämtning. Jag har tänkt att prova tidigare men det har inte blivit av men nu kom ett gyllene tillfälle.
Så här skriver Beet it själva om shoten:

Nu kan du öka din uthållighet och styrka upp till 16% helt naturligt genom att bosta din NO nivå i blodet genom nitratet i rödbetsjuice. BEET-ITSport Stamina shot är en koncentrerad rödbetsjuice som innehåller en högre andel nitrat än andra motsvarande rödbetsjuicer. Det räcker att dricka en shot 7 cl för att få i dig motsvarande mängd som du hittar i 0,5 liter vanlig rödbetsjuice.


Jag köpte shotarna här.

Ta en BEET-IT Sport Stamina Shot 1-2 timmar före träning. För uppladdning inför tävling ta en BEET-IT Sport Stamina Shot varje dag 7 dagar före tävling och en på tävlingsdagen 1 timme före tävling. 

Jag gillar inte rödbetor och tycker att detta smakar för j...ligt. Men knepet är att hålla för näsan och sen dricka ett glas vatten direkt efter.
Sen får vi se om jag kommer att märka någon skillnad. Det är värt att prova.

1 kommentar:

  1. ta 2 en timme innan tävling istället för en som dom säger, av dom ja har pratat med do vad ja tycker själv så får ja bäst effekt av den dom har på hälsokosten på flanaden, ha de i kylen o snapsa skiten så går de ner...

    SvaraRadera