måndag 16 juni 2014

Rally och distanspass

I lördags åkte jag, mamma och pappa till Lessebo för att kolla på brorsan som skulle vara med i Dackefejden. Han är kartläsare åt en annan kille som heter Andreas Johansson.
Vi har med stora fikakorgen innehållandes kaffe, muffins, bullar och pappa hade gjort rallymackor (stekt ägg på skogaholmslimpa).
Vi åkte direkt till första sträckan. Där stod vi vid en hårnålskurva och fick se hur bra (och mindre bra) bilarna tog kurvan.
Efter detta åkte vi vidare till sista sträckan, nummer 5, för att vara säkra på att hinna se dom en gång till.
Tyvärr ringde Johan och sa att dom hade rullat med bilen så deras resa tog slut vid sträcka 3.
Synd men det är väl sånt som händer i rally. Allt gick bra med grabbarna men däremot mindre bra med bilen. Jag hoppas jag får åka och titta på dom snart igen, det är riktigt kul.

När jag kom hem trött, knottbiten och alldeles grusig precis överallt så var jag mest sugen på att slänga mig i soffan men jag tog mig i kragen och snörade på mig löparskorna för en liten runda. 6 lugna km fick det bli och sen tillbringade jag resten av kvällen i soffan.
 
Till söndagen hade jag planerat långpass. Jag cyklade själv då Patrik och de andra grabbarna cyklade Vätternrundan i lördags och av någon konstig anledning ville ha en vilodag.
Men jag bestämde med Patrik att vi skulle träffas på Nydala Cafe och fika så jag hade något att se framemot. Första biten gick runt Vidöstern och sista biten gick runt Rusken. Jag hade 10 mil när jag kom till fiket och jag var riktigt trött. Trots att det inte blåste så märkvärdigt mycket så kändes det som att jag hade motvind i stort sett hela tiden, eller att någon åkte bakom och höll i min sadelstolpe.
Det var en tung dag på cykeln. Efter fikat valde jag raka vägen hem så turen hamnade på strax över 12 mil och strax över 4 timmar.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar