måndag 9 juni 2014

Kalas och Tjejvättern

I fredags fyllde min lilla guddotter Viljah 5 år. Det skulle självklart firas med kalas. Efter paketöppning och lek med presenterna så blev det grillad korv och marängsviss. 

Av mig fick Viljah en skateboard och skydd. Ser ut som att hon kan bli en riktig skatare. Jag får nog köpa en racer till henne nästa gång.   
Viljahs lillasyster Molly var på gott humör.
På lördagsmorgon ringde klockan tidigt och det var dags att åka upp till Motala för att köra Tjejvättern med mamma.
På vägen upp körde vi igenom ett riktigt åskoväder och det regnade så mycket så vi var tvungna att sänka hastigheten rejält på motorvägen. Väl i Motala så var det uppehåll, ända tills vi skulle cykla iväg och hämta nummerlapparna. Då började det regna ordentligt. Vi skyndade oss tillbaka till bilen och fikade lite. Vi blev båda lite oroliga för hur detta skulle gå. Ösregn och kyla var inget vi var så sugna på att cykla 10 mil i. Men 30 min innan vår start hörde vi att det slutade regna och istället kom solen fram. Så skönt! Så istället för regn och kyla så fick vi sol och värme under våra 10 mil. Vi tackar vädergudarna för detta! Allt gick jättebra och jag tycker mamma var riktigt duktig som klarade rundan så bra, trots lite träning innan. Det var bara de två sista milen som var lite kämpiga men vi klarade det också. Nu mamma är det ju bara att fortsätta träna så vi kan slå vår tid nästa år.

En liten nervös mamma innan start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar