måndag 12 maj 2014

Wärnamo Kvartsmarathon

Kom hem ifrån Tylöhus, där jag varit på spa tillsammans med tjejerna på jobbet ungefär vid 10.45 i lördags. 12.00 gick starten till kvartsmaran. Det var inte stressat men däremot blev det lite dumt med maten då jag åt frukost på hotellet vid 8.00 och sen inte hann/vågade äta något mer innan loppet, så lite hungrig var jag.
Annars var loppet det värsta jag varit med om på länge. Blev innan start lite nervös över vädret, då det helt plötsligt sprack upp på himlen och den varma solen började lysa. Vilket självklart är jätteskönt, om man inte har för mycket kläder på sig och ska springa, som jag hade. Jag kände redan efter 2 km att det skulle bli riktigt jobbigt att ta sig runt. Blev helt slut i kroppen och orkade inte öka.
Det var en pärs att ta sig igenom hela loppet och tanken på att sluta springa och gå hem slog mig flera gånger. Värmen tog all min energi.
I mål kom jag på 53 min 46 sek. Jag borde klarat att springa 3 min fortare, men det gick inte denna gången.
Det är nu man poängterar att man faktiskt är cyklist.

Innan loppet


Patrik. Som alltid kan springa fort. 46 min 14 sek


Här kommer jag helt tokslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar