måndag 3 oktober 2011

Träning träning

Nu är vi så smått igång med träningen igen. Känns väldigt bra. Jag är däremot ganska trött benen. Kommer nog att kännas ikväll när vi ska springa och köra intervaller. Puh... 6 st 1000 m ska vi ge oss på. Det jag är mest orolig över är min mage. Den är ju inte lika förtjust i att springa som övriga jag är. Men jag ska prova, funkar det inte så får jag springa en lugn runda själv eller springa hemåt igen.

Jag har klurat lite på hur träningen ska läggas upp nu framåt och det är inte lätt. Jag får nog börja med en vecka i taget nu i början. Så v. 40 kommer nog att se ut ungeför så här:

Måndag: Löpning (intervaller)

Tisdag: MTB

Onsdag: Styrketräning + löpning

Torsdag: Vila

Fredag: Simning

Lördag: Cykling (cykel beroende på väder)

Söndag: Cykling (cykel beroende på väder)

Detta är bara lite riktlinjer. Vi har även pratat om att börja springa med Apladalens löparklubb på tisdagar och kanske köra MTB/Cross på onsdagarna. Men vi får väl känna efter lite och ändra tills vi tycker att det känns bra. Sen blir det givetvis ändringar igen när det blir ännu mörkare och kallare ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar