tisdag 11 oktober 2011

De senaste dagarnas träning

I söndags planerade jag att springa 15 km direkt på morgonen, min mage mår nog bäst av morgonlöpning. Jag började springa och kände direkt att det var tunga och sega ben jag hade fått med mig. Hade inte direkt planerat någon runda utan tänkte att jag springer ett varv runt osudden och sen får jag se. Jag sprang och sprang, efter 9 km kändes det som att jag redan hade sprungit genom halva stan. Så i brist på fantasi på vart jag skulle springa så fick det räcka med 13 km.

Igår hann vi inte komma iväg till intervallträningen så det fick bli ett besök på gymmet. Vi körde 5 olika benövningar. Både tunga få repetitioner och även lite lättare fast fler repetitioner. Det blev även en magövning och sen avslutade vi med 15 min på löpbandet.

Idag ska jag åka hem vid 16.00 och byta om till cykelkläderna och ge mig ut en runda på Patriks cross. Jag mot vinden..musik i öronen och sen är det bara att trampa :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar