lördag 3 september 2011

Store Mosse

Idag kokade vi kaffe, hällde upp det i en termos (eller två blev det, Patrik nöjer sig minsann inte med två koppar kaffe) sen gjorde vi tunnbrödsrullar, tog upp bullar från frysen och köpte varsin god muffins. Detta packade vi sedan ner i en ryggsäck och åkte iväg till Store Mosse. Det finns några rundor att välja på men vi bestämde oss för att gå runt Kävsjön. Nästan 13 km blev det. Det var ungefär 7 km till Svänö och där fikade vi på vår medhavda matsäck. Det var riktigt roligt och mysigt att gå denna runda. Blandat skog och mosse. 2 timmar och 10 min var vi ute och vandrade. Lite småsvettiga och trötta i benen åkte vi sen vidare till Lappkåtan utanför Hillerstorp, där Patrik gärna vill hitta en geocach. Efter ca en timmes letande gav vi sedan upp och åkte till mamma o pappa och fikade på lite god tårta istället :-) Jag antar att morgondagen kommer att börja med ett litet pass på racern..

3 kommentarer:

  1. Mysigt! Den rundan har jag velat gå hur länge som helst.

    SvaraRadera
  2. Vi kanske kan gå den rundan när du kommer till Småland nästa gång :-)

    SvaraRadera
  3. Ja det hade vart kul! Tänkte komma upp nu någon helg snart. Jag kan förvarna dig innan så försöker vi tajma nåt tycker jag. :)

    SvaraRadera