onsdag 21 september 2011

Träning

Det är ibland svårt att intala sig att lite mindre träning är bara bra för dig. Jag är lite dålig på att lyssna på mig själv när jag säger det.

Men nu är det faktiskt off season med cyklingen så det är bara bra att ta det lite lugnt innan vinterträningen drar igång. Usch längtar verkligen inte. Jag känner mig inte redo att ställa in racern för säsongen och ta fram crossen, pannlampan och dom tjocka vantarna. Jag vill inte det. Men något som jag faktiskt tycker ska bli lite roligt är att börja styrketräna igen. Har saknat detta. Både jag, och mina små muskler på överkroppen som knappt finns längre. I oktober sätter vi igång lite lugnt med inneträningen. Sen får vi väl se om det kanske kan bli en liten cykelresa någon gång i mars/april som man kan längta till innan tävlingssäsongen drar igång igen i slutet på april.

Det märkliga är att man kommer bara att hinna blinka sen är det april igen. Så även om hösten/vintern känns mörk, lång och tråkig så gäller det nog att försöka njuta lite också. Det går alldeles för snabbt annars.

2 kommentarer:

  1. Jag är ledsen att behöva säga detta: crossen är UPPTAGEN!!!!!! Den behåller jag, iaf till snön kommer, hi, hi.

    SvaraRadera
  2. Haha..Ska du behålla den så länge så får du minsann ha den när det är snö också!

    SvaraRadera