fredag 26 augusti 2011

Tävlingssäsongen 2011

Nu är väl i stort sett tävlingssäsongen över för mig. Tiden går fort. Nu efterhand så är det lite synd att jag inte körde fler tävlingar. Ju fler tävlingar man kör desto mer lär man sig. Men jag får satsa på fler nästa år istället.


Mina resultat i år (inte mycket att skryta med kanske:-)):


Östgötaloppet 85 km (Herrjuniorerna)Plac. DNF - Det blev lite väl bra för mig här. Var inte alls beredd på att det skulle vara så ryckigt. Men det var ju tydligen junisarna kända för.


Åstorpsloppet 86,8 km ( Damelit själva) Plac. 24/27 (7 st DNF) - Ganska okej bana faktiskt, det var en utmanande backe där jag tyvärr fick släppa på 5:e varvet av 7.


Vincoloppet 70 km (DJ, P15-16, Veteran 40-65 och H sport) Plac. 2/4 - Här var det också en lite längre och seg backe. Blåsigt också såklart. Tränade på att ligga långt upp, oroligt i klungan pga av många blandade klasser.


Ringenloppet 66 km (DJ, P15-16 H Sport) Plac. 8/9 - Platt bana, ryckig körning. Tappade i slutet på näst sista varvet. Blåsigt och kantvind.


Götalandsmästerskapen linje 80 km (Herrjuniorer) Plac. 5/7 - Ryckigt. Roligt att tävla på hemmaplan. Fick köra nästan ett halvt varv själv. Kom sedan ikapp och tappade igen en bit innan mål.
Nästa år blir det nya mål och fler tävlingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar