tisdag 23 augusti 2011

GM Linje

Ja då var det gjort. Götalandsmästerskapet i linje. 5 varv á 16 km, alltså 8 mil. Jg var väldigt nervös innan. Vi var bara 7 tjejer som startade och 8 st juniorer. Ingen stor klunga alltså. På denna banan var det nog skönt att vi inte var fler. (smal cykelväg) Men dessa juniorer, jag gillar inte deras körning. Det är ryckigt som sjutton. Det kan gå supersakta ena stunden och sen helt plötsligt är det någon kille som sticker iväg i världens fart. Men det gällde att vara med när det ryckte. På tredje varvet tappade jag klungan och fick jaga i ungefär 10 km. Sen när jag väl fick kontakt igen så hade det gått åt alldeles för mycket energi. På sista varvet var det en tjej före mig i klungan som fick en lucka och då var det bara att säga hejdå till klungan. Vi blev tre tjejer som hjälptes åt in till mål och självklart blev det en liten spurt mellan oss och där blev jag först :-) Det blev alltså en femteplats för mig. Det var riktigt roligt att får tävla på hemmaplan och jag hade världens finaste och bästa hejarklack. Patrik, Mamma,Pappa, Ingrid, Anders, Tesa och Henrik. Ni gjorde så att det blev extra roligt.

Jag är både nöjd och inte nöjd med loppet. Jag tycker att jag borde klarat av att hänga med klungan in i mål. Men jag inser att jag behöver mer träning och erfarenhet. Jag måste tävla mer för att lära mig.Något jag uppskattar är när folk ger tips på vad man kunde göra annorlunda, Keith sa till mig att jag körde på alldeles för tunga växlar när det ryckte. Vilket gör att det tar någon sekund längre (och lite för mycket energi) för mig att komma iväg. Stefan (som körde motorcykel efter) hade sagt att jag var lite för feg när vi skulle in på cykelvägen. Några saker att träna på helt enkelt. Men jag lär mig lite mer för varje tävling.

Nu tror jag tyvärr att det är slut med tävlandet för detta året. Tiden går fort och säsongen är alldeles för kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar