tisdag 9 augusti 2011

Mr Skogsmulle gillar svamp

Jag har självklart varit tvungen att prova min skogsmulle i helgen. Det blev en runda både i lördags och söndags. Jag kom dock på att jag kommer att få lite problem om vi är ute och cyklar för så fort jag ser gula svampar så måste jag stanna. I söndags hittade jag ungefär 1,5 liter :-) En perfekt svampcykel alltså.
Igår började träningen inför GM i Värnamo för mig. Måste träna på ordentligt nu så att benen vaknar upp snart igen, dem har tydligen gått i dvala.. Åkte med Patrik till jobbet och cyklade sedan hem. Klarade mig fint ifrån regn, det var t.om så att solen sken. Men en kvart innan vi skulle bege oss mot torget för Måndagsuren så började det att regna. Givetvis. Det såg ljusare ut så vi chansade på att det säkert skulle gå över snart. Vi kom till Forsheda och sen började det att ösa ner och fortsatte så hela vägen hem. 2 mil utan regn och 4 mil i ösregn. Både jag och Patrik tyckte det var besvärligt med allt regn, vi såg varken med eller utan glasögon så vi släppte klungan och cyklade hem själva. Det kändes som en evighet innan vi kom hem. Ikväll blir det förhoppningsvis en lite torrare cykelrunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar