onsdag 10 augusti 2011

Hårdkörning

Igår var vi tre stycken som dök upp på träningen på racercyklar. Det var jag, Patrik och Pierre. Det är ungefär som två riktigt starka starköl och en pepsi max, eller två starka rottweiler och en chihuahua. Ni förstår vad jag menar. Men det gick faktiskt ganska bra. Visst jag fick kämpa och jag drog inte alls lika länge som killarna, men det blev ett riktigt bra träningspass. 6 mil och ett snitt på 38km/h måste man vara ganska nöjd med :-) Kändes ganska bra runt hela rundan, jag hade som vanligt lite jobbigt i backarna men annars kändes det bra. Däremot fick jag ju smällen när jag kom hem. Kände att jag var väldigt hungrig efter träningen, men vi åkte en sväng till ICA för att hämta ett paket innan vi skulle äta. När jag kom hem igen fick jag jätteont i magen och mådde jätteilla. Var inte alls sugen på att äta något, trots att jag visste att det var mat som behövdes. Försökte äta lite russin, och Patrik gjorde mackor till mig men jag fick bara ner en halv macka, sen var jag tvungen att gå och lägga mig. Jag kunde inte äta. Jag somnade ganska fort och mådde bra igen när jag vaknade idag på morgonen.
Men där ser man vad viktigt det är med mat och energi, särskilt efter ett hårt träningspass. Måste försöka äta en banan efter varje pass.
Idag blir det vila, är ganska trött och seg. Vi blev även bjudna på fika i Anderstorp hos Patriks kompisar så vilodag kändes som ett bra alternativ:-) Nu ska jag skynda mig och rensa svamp och diska lite innan det är dags att åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar