torsdag 8 oktober 2009

Hårdträning

Nu har jag verkligen sett till att jag måste träna ordentligt ett tag framåt..
Göteborgsvarvet - anmäld
Vätternrundan - anmäld

Det ska bli spännande detta..två stora utmaningar..men jag ska klara det.
Men det blir träning, träning och lite mer träning i 7 månader framåt. Man vill ju gärna ha någorlunda bra tider på bägge loppen.


Jag skulle ha varit hos tandläkaren igår...men så ringde dom och sa att han var sjuk...väldigt synd ;-) fast tyvärr så måste jag ju dit så det var bara att få en ny tid.

Igår körde jag triceps på gymmet...kan knappt lyfta mina armar idag. Att det kan göra så ont..blev även ett 45 min spinningpass..intervaller.
På tal om ont.. i lördags körde jag två ben övningar...marklyft och knäböj..jag har aldrig haft så ont på baksida lår som jag har haft nu..och har fortfarande..5 dagar senare..
Hmm och man tycker att man borde vara ganska tränad i benen..men tydligen inte.

Idag blev det 45 min löpning på gymmet. Hade planerat att springa ute men vid fem lagom till jag kom hem från jobbet så började det att ösregna..jahapp det var bara att packa väskan och åka mot gymmet.

Nu ska jag gå och snacka lite allvar med min kudde :-)

5 kommentarer:

  1. Va kul! Det klarar du ju lätt!

    /Ingrid ;)

    SvaraRadera
  2. Tack vännen :-) du får mer än gärna anmäla dig till göteborgsvarvet och springa med mig :-)

    SvaraRadera
  3. Hmm... ja, det vore kul. Håller på och funderar vilket lopp det ska bli till våren, för nåt måste det bli... Eriks pappa vill få med mig på broloppet, men göteborgsvarvet vore ju inte heller fel... ;)

    SvaraRadera
  4. Broloppet verkar häftigt :-) bara det inte blåser för mycket..hehe..ja nåt lopp är roligt att ha framför sig..så man har ett mål..

    SvaraRadera
  5. om du funderar på göteborgsvarvet så tänk på att det snart nog blir fulltecknat.. ;-)

    SvaraRadera