tisdag 18 februari 2014

En perfekt helg

Det har varit full rulle hela helgen.
I fredags var det dags att åka iväg och ta med mamma på lite trevligheter.
Vi började med att åka iväg till Varberg och till Asia Spa där vi tillbringade förmiddagen med att bada, basta och bara njuta. Ett jättemysigt spa.
Deras inriktning var avslappning och därför ville de att man skulle försöka vara tysta och njuta. Vilket vi hade lite svårt för. Jag trivs bäst när man kan få skratta och prata lite, sen ska det inte för stimmigt, lagom är bäst.
Av alla de spahotell som jag besökt så tycker jag nog att Sankt Jörgen utanför Göteborg har varit det bästa hittills. Dit vill jag åka igen.
Efter en liten lunch på stan drog vi vidare till Ullared. Här hade vi hyrt en stuga. Avslutade fredagen med en god middag på Harrys och sen lite mys i stugan.
Lördagen tillbringade vi på gekås med lite shopping av allt möjligt. 
Vi var hemma igen på eftermiddagen och mellan regnskurarna (trodde jag) så stack jag ut och sprang en liten runda. Efter ca 2 km så började det att ösregna och efter en liten stund övergick det till hagel och rundan på 8 km avslutades sen i stormvindar och regn.  Det var skönt att komma in i värmen igen. 
Igår var det älsklingens födelsedag! Han började med ett trainerpass medans jag dammsugade huset sen var det min tur att hoppa upp på cykeln. Jag körde "tysken" och kollade samtidigt på herrarnas stafett. 
Till trefikat kom Patriks föräldrar och syster med familj. Smakade riktigt gott med fika och tårta. 
Fick lite energi och åkte sen iväg till gymmet och körde lite överkropp innan söndagen avslutades i soffan. 
Det var helgen det! 
Idag var det löpning på schemat som vanligt på måndagar. 10 km löpning och 10 min bål. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar