tisdag 29 oktober 2013

Löpning

Det blir mycket löpning nu för tiden. Löpningen är en bra träningsform när inte vädret är det bästa och när inte tiden riktigt räcker till. 
Sen att det är jobbigt och går riktigt tungt för mig är en annan femma. (men jag är ju en cyklist, inte en löpare) Jag får ofta problem med magen när jag springer vilket gör att jag inte riktigt vågar ta ut mig för mycket. Jag kan oftast springa ganska långt om det går lite lugnare. Vissa dagar går det bättre än andra. Oftast är det bäst att springa på morgonen/förmiddagen. Jag försöker klura ut när och varför det funkar ibland men det är inte lätt. På kvällarna krånglar magen mer eller mindre på varje pass. Försöker memorera vad och hur jag ätit under de dagar som känns bäst. Som idag, idag funkade magen (men inte benen) mycket bättre än på länge. Märkligt det där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar