måndag 14 oktober 2013

Löpning

Det har blivit en hel del löpning nu det sista. En av anledningarna var att vi funderade på att springa Växjö marathon nu på lördag. Men efter att vi igår testade att springa lite längre så valde jag att inte ställa upp. 
Jag sprang 20 km igår. Det gick ok fram till ungefär 14-15 km. Sen var det knappt att benen tog mig framåt. Det var riktigt segt de sista kilometrarna. Och att sen springa 22 km till hade inte funkat. Konditionsmässigt så hade det säkert gått bra, men mina stackars ben. Låren, rumpan och höften, det hade inte funkat. Det får helt enkelt bli en annan gång, för jag ska springa en mara i någongång under mitt liv. 

Idag blev det ännu ett löppass, fast med sällskap. Jag, Patrik, Thomas och Jimmy gav oss ut en sväng. Ca 9,5 km blev rundan och det var med trötta ben jag tog mig framåt idag. 
Imorrn får det minsann bli en runda på crossen. Jag är ju faktiskt en cyklist-ingen löpare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar