lördag 19 oktober 2013

10 mil idag.

Längsta crosspasset för den här säsongen. 10 mil på många nya och fina grusvägar. Lite upp och ner och ett lagom fint distanstempo. Vi var bara fyra stycken idag. Jag, Patrik, Filip och Gerhard. 
Idag bestämde jag mig för att försöka träna på att ändra mitt tänk när det gäller backar och väldigt kuperade grusvägar. Jag tycker egentligen att det är en pina men det gör ju mig faktiskt starkare. Jag kommer aldrig att stark i backarna om jag inte tränar i dem. Så nu kör jag mer än gärna kuperat (eller nja, snart iaf, förhoppningsvis). 

1 kommentar:

  1. Känner igen ditt tänk, gjorde så om mitt tänk gällande mina rundor med bastugänget på fredagarna o enligt Peter K. så funkar de :-)
    För viker man ner sig innan rundan så är de kört inombords för en..

    SvaraRadera