fredag 29 juni 2012

Sadel

Planerar att köpa en ny sadel. Väljer mellan två modeller. Lutar lite åt sadel nr. 2, men jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Jag har aldrig haft en damsadel innan så det kan bli spännande att prova.
Ganska viktigt med rätt sadel, jag har nog mest varit lat innan och nöjt mig med den som sitter på cykeln. Fast det har visserligen funkar bra. Anledningen till att jag ska skaffa mig en ny nu är att min nuvarande sadel har blivit uppsliten på sidorna och skaver nästan sönder byxorna. Tråkigt när cykeln är så pass ny, men nu har jag ju en anledning att prova en sadel som jag väljer själv. Får väl se vad det blir tillslut.
Specialized Ruby Expert.
Specialized Oura Pro

1 kommentar:

  1. Kan starkt rekommendera att du mäter ditt sittben så du får just den bred som passar din bak, har gjort de själv en gång i tiden på henrikssons o sen dess har ja inte haft några som helst med domningar eller nåt sånt.
    Specializeds sadlar finns olika bredder för dom o Bontrager har fattat de här med sittbenet.
    Kolla med sandra vad hon tycker om sin sadel för hon har en Rudy..

    SvaraRadera