måndag 4 juni 2012

Falkenloppet

Efter ett mysigt treårskalas för lilla Viljah i lördags så åkte jag och Patrik upp till Nynäshamn. Sov på hotell och åt god frukost, som jag visserligen hade lite svårt att äta pga nervositet men jag lyckades ändå få i mig tillräckligt. Jag visste inte riktigt hur banan skulle vara men hade hört att det skulle vara lite småkuperat i början så det gällde att vara uppvärmd. Tävlingen kördes tillsammans med DJ och H40, så vi var väl ca 60 st i klungan. Jag lyckades för en gång skull ligga ganska långt upp i klungan under hela loppet. Kändes riktig bra i benen. Jag tänkte för mig själv att oavsett vilken placering jag får så ska jag ändå vara nöjd, för så bra har det aldrig känts på en tävling innan. Varvet avslutades även lite uppför och på sista varvet försökte jag hänga med och ligga långt fram. Fortfarande med bra ben! Spurten drogs igång ganska tidigt men jag hängde med och såg hur en del tjejer tappade vilket gjorde att jag lyckades ta i lite till :) Svårt att hålla koll på alla runtomkring men jag tyckte att jag kom in som tvåa men vågade inte tro för mycket. När dom sedan räknade upp de tre första så var jag inte med. Lite konstigt men visst, jag kanske kom fyra då. Kollade på prisutdelningen och där delades även ledartröjan i SWE-cup ut. Gick och duschade och under tiden hade P kollat in resultatlistan där det stod att jag var DNF. P kollade upp detta och fick se film på spurten där han kunde peka ut mig och där det då kom fram att jag faktiskt kom tvåa! Vilket också resulterade i att jag nu ligger överst i sammandraget för SWE-cup. Tyvärr missade jag både att få stå på pallen och att få ledartröjan men skönt att allt ändå kunde rättas till. Isabelle Söderberg kom etta och Linnea Sjöblom trea. Nu är det bara till att träna på och försöka köra bra på nästa Swecup tävling som är nere i Malmö i juli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar