tisdag 25 maj 2010

Göteborgsvarvet

Lite dåligt bloggande de senaste dagarna, har inte haft någon direkt lust. Men jag kör en liten snabb genomgång nu istället.
I torsdags och fredags fick det bli vilodagar, så man var någorlunda pigg inför Göteborgsvarvet på lördagen.
Jag har egentligen ingen större lust att skriva om loppet. Det var riktigt varmt. 25° och strålande sol. Perfekt åskådarväder men absolut inget bra löparväder. Jag hade hoppats på att komma i mål på 1 tim och 50 min. Det blev istället 2 tim och 5 min. Inte bra alls :-( Klarade inte ens under 2 timmar. Men sen får man väl kanske skylla lite på vädret också för det var riktigt jobbigt med värmen. Man är ju inte van vid den precis. Det låg lite folk vid kanterna här och där de sista 3 km som inte pallade värmen. Vatten är viktigt en sån dag.
Får se om det blir ett nytt försök nästa år. Troligen inte då jag har tänkt att försöka satsa lite på cyklingen. Men man vet aldrig :-)
Det blev sen en vilodag i söndags och igår blev det en liten runda med cyklen på nästan 4 mil. Idag börjar träningsvärken sen i lördags äntligen att släppa lite smått så ikväll blir det åter igen ett cykelpass fast då med Team HC. Hoppas på uppehåll nu bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar