onsdag 13 maj 2015

3 veckor

Idag är Sixten tre veckor, det märks att han börja vara lite mer vaken och är med lite mer. Det är så mysigt. 
Idag har vi varit på BVC, mormor var snäll och följde med oss. Han har sedan födseln växt 3 cm och har nästan gått upp 500 g. Nu är han alltså 54 cm lång och väger 3970 g. Han växer och mår bra vår lilla kille. 
Imorrn var det tänkt att min morbror och hans familj skulle komma och hälsa på men då lilla tjejen i familjen tyvärr har fått lite feber så får vi se hur det blir. 

Jag som är en riktig fika och godisgris försöker att undvika detta, iaf på vardagarna. Jag vill ju gärna gå ner de sista gravidkilona så det är nog nödvändigt. Jag har gått ner 10 kg men har 4-5 kg kvar. Jag har ingen brådska, då jag tror att jag kan gå ner lite till så fort jag kan börja träna lite igen. Just nu är är det bara promenader som gäller. 1 tim om dagen, förutom idag då vi var i Värnamo en sväng istället. Gissa vad jag köpte där.
Över 1 kg godis. Bra jobbat Mia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar