torsdag 2 januari 2014

Nyår

Sylvesterloppet
Vi startade nyårsafton med att springa Sylvesterloppet i Anderstorp, 10 km och ganska kuperat. Med tanke på hur mina löppass har känts tidigare så hade jag bara en förhoppning om att klara springa på 50 min. Det blev en kort uppvärmning som kändes riktigt jobbig. Starten gick och tempot var högt direkt. Försökte springa lite lugnare med de förta 2-3 km kändes tunga. Sen gick det lite lättare och resterande km gick helt ok. Det är konstigt att det går lite snabbare att springa med en nummerlapp på bröstet och när det är 200 pers till som springer. Min tid blev 48.41. Det kanske inte en tid som passar helt in i tävlingsklassen men jag är ändå ganska nöjd.

Nyårsaftonskväll
Kvällen spenderades hemma hos oss med trevligt sällskap och god mat. Vi var 8 vuxna och två barn. Alla hjälptes åt med maten vilket gjorde det lite extra spännande då ingen visste hur menyn skulle se ut.   
Jag och Patrik stod för huvudrätten och serverade parmainlindad kycklingfile med soltorkade tomater och klyftpotatis.


Nyårslöften
Jag är inte speciellt förtjust i nyårslöften. Har nog aldrig haft något. Tänkte absolut inte ha något i år heller. Men då jag är lite sugen på att försöka köpa lite "bättre" (KRAV, ekologiskt etc)  mat än vad jag brukar så kom vi på den idén om att vi ska försöka äta vegetariskt en gång i veckan. Så det kanske man kan kalla för ett nyårslöfte? Får se hur det går, jag som är lite fjantig med grönsaker och sånt där. 

Årets första träningspass
Årets första dag fick bli en vilodag i soffan fast vi var även ute och gick en promenad i två omgångar. Skönt med lite luft. 
Årets första träningspass blev däremot idag. Först en runda runt Hindsen på mtb. Nummerlappen från Cykelvasan satt kvar så jag kände att det var dags att ta en tur med den stackarn. 

Sen blev det en sväng till gymmet för att stärka upp överkroppen och bålen. Blir lite trött i ryggen när jag cyklar så det är nog inte fel med lite styrketräning också.

1 kommentar: