tisdag 17 december 2013

Början på veckan

Igår var det måndagslöpning. Vi kör alltid samma runda. Den är nästan exakt 9 km. Börjar kuperat och avslutas med lite lätt nedför hela vägen hem.
Det var tungt att springa igår, den största anledningen var förmodligen att jag hade för mycket kläder på mig. Man förväntar sig inte att det ska vara 7 grader varmt i mitten på december, men så var det och en underställströja var verkligen inte nödvändig.

Idag började jag morgonen med ett styrkepass på gymmet. Körde igenom rygg, biceps och axlar och hann även med en magövning. Som jag sagt innan så är det riktigt skönt att kunna köra ett pass på morgonen då det knappt är en människa på gymmet.  Det gäller bara att ta sig upp ur den varma goa sängen.

Efter jobbet är det fullt upp. Först ska jag hinna med en sväng på stan och fixa nån julklapp sen ska jag hem och förbereda kvällsmaten, sen är det dags för träning och sen ska jag även hinna med att tvätta bilen och lämna in den för service. Ja, jag är en tidsoptimist.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar