torsdag 7 november 2013

Träningsvärk deluxe


Den har veckan har jag haft svårt att gå, sitta och sömnen har inte varit den bästa. Anledningen är lättstavad, nämligen träningsvärk. Herrejisses. Att ge sig på sånt som man inte har gjort på ett halvår känns ordentligt i kroppen. Vad många olika muskler man har!
I söndags var jag på Bodystep och det var många år sen jag gick på ett sånt pass. Det passet har gjort riktig skada på mina ben. Ajaj vad ont jag har haft. Sen att jag även har börjat köra igång med styrketräningen denna veckan har också gjort sitt. Det hinner inte gå över på det ena stället förens det är dags för nästa.
Men igår fick jag göra det som min kropp är mest van vid. 2 timmar fick jag ihop på crossen igår. Hela passet började med en rejäl regnskur men sen upphörde det och det blev ett riktigt bra pass. Sen att man bara ser högst 2-3 meter framför sig gör det hela lite mer spännande. Igår fick jag för mig att det lurade monsters bakom buskarna så jag fick höja volymen på musiken och trampa på lite extra på grusvägarna. Jag klarade mig.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar