tisdag 27 augusti 2013

Götalandsmästerskapen 2013

 
I helgen har det varit Götaland och Svealandsmästerskap här i Värnamo.
I lördags var det 3 mil tempo och i söndags var det ett linjelopp på en bana som mäter ca 16 km.
Fint väder och många cyklister, riktigt kul.
Tempo:  Jag valde att köra tempoloppet i år. Har aldrig kört tempo så långt innan, och tre mil är långt när man är själv och ska köra så fort man kan. Det var riktigt jobbigt. Inte bara i benen utan även i huvudet. Att försöka stänga av huvudet är inte min starka sida. Men det är bara att träna på, är ganska nöjd ändå, även att tiden kanske inte är den bästa. Det blev en sjunde plats totalt och en sjätteplats i Götaland. Är imponerad av vinnaren Malin Rydlund som är så otroligt stark på tempo. Hon var 5 min 45 sek snabbare än mig. 
Patrik körde på bra som vanligt men hamnade på den retliga 4:e platsen
Linje:  Kände av i benen att jag hade kört tempot dagen innan, det lossnade som tur var efter stund. Att köra med juniorerna värmer upp benen ordentligt. 5 varv skulle avverkas. Det kördes på ordentligt i stort sett hela tiden. På näst sista varvet stack två tjejer iväg med juniorerna. Dessa tjejer var med i Svealand så det var ingen som vi behövde köra ikapp. Här var det Götalandsmedaljerna som hägrade. Sista varvet gick lite lusigt och vår grupp var samlad in till mål. Det hela slutade med en spurt där jag lyckades komma in som tvåa efter Emma Ahlstrand som alltid är stark i spurterna. Roligt att jag äntligen kunde få till tävlingar som jag ändå kan vara lite nöjd med. Även att jag önskar att jag kunde vara lite lite mer aktiv när vi kör, men jag jobbar på det.
Även på linjet hamnade Patrik på den där 4:e platsen. Snart kommer pallplatsen.
 
Prisutdelning Götaland och Svealand.

Fick vara med i Värnamo Nyheter.

1 kommentar: