tisdag 20 augusti 2013

Cykelvasan 2013

I tisdags förra veckan köpte jag en startplats till Cykelvasan. Min bror och kusin skulle åka upp och jag tänkte att jag lika gärna kunde följa med och cykla jag också.
Det ångrar jag inte. Jag har haft en riktigt trevlig helg med många skratt.

Vi startade i fredagsmorse med att åka upp till Falun. Ställde av husvagnen på campingen och åkte och fixade lite mat och frukost. På kvällen grillade vi och laddade med varsin öl, godis och lite chips.
Perfekt uppladdning.

Det blev en tidig morgon och vi åkte iväg till bussen som skulle ta oss från Mora till Sälen. Allt flöt på riktigt bra. Det var en lite seg bussresa med efter 1,5 h var vi framme och cykeln anlände i lastbil strax efter oss. Det kändes bra att vi hade gott om tid till att fixa med nummerlappa, äta lite, kissa och göra allt som hör till innan man ska ge sig iväg.

12.05 gick starten, temperaturen visade 20 grader och solen sken på oss. Vi trampade iväg och 9,5 mil väntade. Med tanke på kusinen och brorsans träningsmängd på cykeln så är jag imponerad av hur bra det gick. Men när det var 2,5 mil kvar så började kramperna komma lite lätt. Brorsan fick riktiga kramper i benen de sista 5 km men lyckades på något sätt, (jag förstår inte hur) att ta sig i mål. 4 tim 54 min blev tiden för oss. Erik stack iväg och kom ungefär 30 sek före oss. Vilket min brorsa grämer sig över så nästa år blir det revansch!

För min del blev det en ganska lugn runda, ett distanspass helt enkelt. Men jag tyckte att det var riktigt kul att få köra med Johan och Erik så min tid spelade inte så stor roll. Jag gillade banan, det var så till och med jag klarade av den. Kanske lite väl stenigt på vissa partier med det gick bra. Kan säkert bli fler cykelvasor för min del också.


På kvällen åkte in till Falun och åt en god middag sen åkte vi vidare ut till Lugnet där det var festival. Sabaton spelade på kvällen så vi stod utanför och lyssnade. Någon gång ska jag minsann se dom också! Det är ju så bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar