måndag 15 april 2013

Östgötaloppet

Då var tävlingssäsongen igång. Jag hade gått och varit lite smånervös över tävlingen ett tag. Visste inte hur formen var och det har inte blivit mycket fartträning innan. Kör man ihop med herrjuniorerna så vet man att det kommer att bli hårt. Full fart direkt.
Först körde vi ett varv på 45 km och sen var det 5 ggr på ett varv som var 6,5 km. Det var riktigt jobbigt stundvis och benen skrek av smärta. Jag är fortfarande feg och dålig på att ta mig fram i klungan så hela det långa varvet låg jag i stort sett sist. I slutet på varvet så var det folk som började på bli trötta och släppte luckor så jag fick slita mig förbi flera stycken. Efter detta så var jag riktigt trött, men jag lyckades ändå hänga kvar och tillslut såg jag att det bara var jag, Martina Thomasson, Sara Olsson och en stark damjunior som var kvar i klungan. Tillsammans med en hel del herrjuniorer då. Här gällde det att hänga i. Vi tjejer hade lite svårt att gå med när killarna attackerade uppför så vi körde några varv själva. På sista varvet stack Martina i väg och junioren hängde på. Jag och Sara hade då inte mycket krafter kvar i benen, vi var nästan ikapp juniorerna innan mål men det fick bli en liten spurt mellan oss två och denna gången hade jag lite mer i benen och lyckades komma in på en andra plats. Riktigt skönt och riktigt roligt att kroppen funkade så pass bra som den gjorde, och bättre kan det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar