måndag 29 april 2013

Hammarö 3-dagars

I fredags tog vi vårt lilla ekipage med bil, cyklar och husvagn och åkte upp till Karlstad för att vara med på Hammarö 3-dagars. Jag hade inga stora förhoppningar på helgen då det skulle bli mitt första tempo lopp och mitt första GP lopp. Jag hade även varit lite småkrasslig i halsen de senaste dagarna så var det var en nervös Mia inför helgen. Hade ingen aning om hur det skulle bli.
Fredagen startade med en prolog på 3 km. Nervös som tusan var jag, kom lite sent till starten och när jag väl kom dit så skulle cykeln först mätas in. När det var gjort så hade jag 20 sek till start. Att ge järnet i 3 km är svårt. Det var en jättekonstig känsla. Efter 4 min och 42 sek var det klart. Ingen supertid direkt men ändå ganska nöjd. Med tanke på min kassa kurvtagning, att det var min första tävling på tempo och att jag var en av få som tog banans enda refug på rätt sida så är jag ganska nöjd. Kom in på en femte plats.
Lördagen startade med ett tempo lopp på 17 km. Här var jag ganska dålig faktiskt. Jag kunde inte cykla fort. Stirrade ner på cykeldatorn den mesta av tiden och kände hur ont det gjorde i benen trots att det inte gick så fort. Här finns det en del att träna på. Hade hoppats på mer. Kom in på en 8:e plats.
På eftermiddagen var det sen dags för det jag varit mest nervös över. GP loppet. 11 kurvor på en ganska teknisk bana. Tillsammans med herrjuniorerna. Kunde bara gå på ett håll. Här var jag verkligen helt värdelös. Riktigt irriterande att jag inte kan cykla bättre. Hamnade i en liten grupp efter klungan och rullade in på en 10:e plats. Jag var riktigt arg efteråt och kunde inte hålla tillbaka tårarna av besvikelse. Skönt att träffa på Jansson efter som gav mig lite tröst.
söndagen var det dags för linje. 10 mil och återigen tillsammans med herrjuniorerna. Som vanligt full fart direkt. Men juniorerna stack iväg ganska fort själva och tjejerna blev en egen klunga. Ganska skönt kan jag tycka. När det var ca 1 och ett halvt varv kvar så kom vi ikapp juniorerna och det blev ryckkörning igen. I en kurva låg jag lite för långt bak i fältet och jag blev genast efter när det började köras på direkt efter svängen. Hamnade själv men lyckades slita mig ikapp till Mirella och en junior. Vi tre körde ihop tills junioren fick problem med sadeln och jag och Mirella fick köra själva. På sista varvet närmade vi oss klungan men kom aldrig ifatt så vi kom in på en femte och sjätte plats, 51 sek efter vinnaren. Nära men ändå inte. Synd att jag missade i kurvan. Kände mig stark igår, men vad hjälper det när man inte kan placera sig rätt i klungan och vara med i svängarna.
Vet ännu inte vad jag kom på placering totalt efter helgen.
Nästa helg är det Wendes. Då ska jag göra ett nytt försök på både tempo och GP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar