torsdag 18 april 2013

Blåsväder

Vilken vind det var idag. Fick utnyttja hela vägen. Flög som en liten vante stundvis. När hastighetsmätaren visar 22km/h så är man inte jättepeppad. I medvinden däremot där hastighetsmätaren istället visar 40km/h genom att man bara trampar lite lätt så är det desto roligare. Jag och Jimmy startade sen mötte vi upp Patrik, sen kom Thomas och på torget dök även Gerhard upp. Det blev rundan runt Vidöstern. Första halvan var det vind på alla håll och kanter och andra halvan var det mestadels vind i ryggen. Härlig körning på hemvägen. Men, med 15 km kvar till Värnamo så får jag punka, och där var mitt träningspass slut. Tråkigt. Så nära hem. Grabbarna fick cykla vidare och jag började promenera. 35 min senare kom Patrik tillbaka och hämtade mig. Jag fick ändå ihop nästan 3,5 tim så det fick bli godkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar