torsdag 20 september 2012

Dags för alternativ träning.

Nu är den här. Träningsperioden som inte bara kommer att innehålla cykling utan även alternativ träning. Såsom löpning, styrketräning, spinning och simning. Men det är kul med lite variation. Samtidigt så är övergången inte den roligaste. Det blir många dagar med grym träningsvärk.
 I måndags efter en timmes cykling så gav jag mig ut och sprang en liten runda. Bara för att börja vänja kroppen lite. Sprang 3 km. Jag kände mig riktigt klumpig och tung. Det blir inga snygga löpsteg direkt. 
Vaknade sen upp i tisdags med riktig träningsvärk. I armarna, magen, ryggen och även i benen. 
Igår sprang jag igen och ökade upp distansen till 5 km. Sprang lite lugnare men fortfarande väldigt klumpigt. Idag när jag vaknade kändes det faktiskt mycket bättre, konstigt nog. Kanske inte kommer att ta så lång tid att vänja kroppen.

Ikväll får det nog bli lite cykling igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar