torsdag 13 september 2012

Anundsloppet & SWEcupfinal

Packade in cyklar och hela familjen i bilen i lördags och åkte upp till Västerås där jag och Patrik skulle köra Anundsloppet. Sista loppet i Swecup och sista loppet i Sverige för denna säsongen. Lååång väg att åka men tillslut så var vi framme. Kollade in hotellet och åkte sen ut till banan för att kolla läget. Kändes skönt att ha åkt varvet en gång innan så man visste ungefär vad som väntade. Trevligt restaurangbesök på lördagskvällen var en bra uppladdning.
10.15 startade vi och det var lite småkyligt men solen sken och det blåste knappt något. Vi körde tillsammans med herr och damjunisarna så det blev full fart direkt. Låg längst bak i stort sett hela tiden. Hade lite problem med kurvorna speciellt den sista innan mål. Fick spurta ikapp klungan på varje varv. Tillslut så kom det sista varvet. Här gällde det att våga vara med i sista kurvan. Lyckades följa ett hjul och var med klungan till spurten där jag då även lyckades med att komma tvåa efter Jessica Kihlbom.
Detta var som sagt sista tävlingen i cupen och med min andra plats så blev det vinst i totalen! Riktigt roligt och som säkert många andra så är jag överraskad men givetvis väldigt glad. Detta betyder självklart supermycket för mig och gör mig mer taggad till att satsa ännu hårdare till nästa år. Nu väntar två riktigt lugna veckor där jag ska mysa med min kisse och med min stackars sambo som har lyckats med att få lunginflammation :(. Sen är det dags att ta tag i det igen, lite lugnare till att börja med och sen är det riktig vinterträning på G.

2 kommentarer:

  1. Grattis till totalsegern! :) Kul att du lyckades ta hem segern. Extra roligt när du är ny inom tävlingscyklandet. Roligt med alla tjejer som vill vara med och fightas! Hoppas du får en fin vintersäsong så du får en lika fin säsong nästa år. :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla! Nu är det skönt med en lite lugnare period innan det är dags att köra på igen :) Synd att det inte blev något tävlat för dig uppe i Västerås...Du får ladda om tills nästa säsong! :)

    SvaraRadera