onsdag 16 maj 2012

Ingen bra dag

Jag kände det redan från början. Så fort jag kom utanför dörren med min cykel under armen så kände jag det. Detta kommer inte att bli en bra.
Medans jag väntar på att cykeldatorn ska bli redo så börjar det givetvis att regna. Kändes som en lokal skur rakt över mig. Jag börjar trampa iväg och känner hur jobbig blåsten är. Usch. Fick stanna innan rondellen och när jag skulle klicka i foten igen så slinter jag och slår i knölen. Hade ont hela rundan. (även idag) Skulle möta Putte på vägen mot Kulltorp. Borde haft ganska gynnsam vind men det kändes absolut inte så. Beklagade mig lite när jag möte honom och snäll som han är erbjöd han sig att ligga fram hela rundan. Jag fick ändå kämpa och benen och foten gjorde bara ont. Vi cyklade och cyklade och beslutade att ta en lite kortare runda än det var tänkt. Här blev det tokigt. Både jag och Putte tänkte lite fel så istället för Forsheda så blev det Bredaryd vilket gjorde att vi istället fick en längre runda än det var tänkt. Inte den bästa dagen att köra fel på. Men hem kom vi. 3,5 tim och 10 mil senare.
Tur att dessa jobbiga dagar inte kommer så ofta.

1 kommentar:

  1. Tur att det kommer sol då och då när man är ute och tränar! Annars vore det bra segt. Fast å andra sidan, de regniga dagarna får en verkligen att uppskatta de soliga.
    Cykla på!

    SvaraRadera