måndag 21 maj 2012

Besviken

I helgen var det hemmatävlingar här i Värnamo. GP i lördags och GP/linje igår. Jag som har världens sämsta kurvteknik sparade benen och tävlade endast igår.
Gårdagens tävling skulle egentligen vara ett linjelopp med ett varv på 16 km. Nu hade tyvärr vägverket lagt oljegrus på banan så den fick ändras i sista stund. Istället blev det ett varv på 3,4 km. Alltså mer GP lik. 
Vi i damelit startade tillsammans med seniorerna. 14 varv skulle avverkas. Jag lyckades inte ens hänga med klungan i ett varv. Det var knappt att vi hann 500 m innan jag var helt slut. Allt blev så fel. Jag tänkte försöka vara smart och köra förbi klungan så att jag låg långt fram tills backen kom. Men där brände jag visst all min energi som jag hade för dagen. Jag försökte köra på men det gick bara inte. Jag hade nog den sämsta dagen på länge. Jag gnetade ändå på hela loppet och fick ta det som träning. Riktigt tråkigt och jag var riktigt besviken. Slutade 5:a av 6 st som gick i mål och det var 9 st damer som startade.
Är inne i en jobbig period just nu. De senaste veckorna har träningarna inte alls känts bra och det har bara varit jobbigt, vilket också har gjort att motivationen inte är på topp.
Men nu har det äntligen kommit lite sol och värme och denna veckan ska jag se till att både träna och äta bra så får vi hoppas att det vänder snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar