fredag 21 november 2014

Yoga

Igår provade jag på yoga för första gången. Gravidyoga till och med. Det ska tydligen vara bra på alla möjliga vis. Jag och min fina vän Therése åkte upp till Myoga i Jönköping.

Gravidyoga ger bra effekt för:
- Syreupptag och ämnesomsättning.
- Du blir gladare och piggare, även fostret mår bra. 
- Risken för förstoppning och ryggbesvär minskar.
- Du håller dig bättre i form under under hela graviditeten.
- Hjärta och lungor arbetar bättre och musklerna stärks.
- Blodcirkulation ökar och svullnader i kroppen minskar .
- Du orkar med graviditet och förlossning bättre.
- Lättare att komma i form efter förlossning. 


Tyvärr så kommer vi nog bara att kunna gå två gånger nu innan jul men om vi tycker att känns bra så kommer vi förmodligen att gå någon mer gång när kursen startar upp igen.
Gårdagens pass bestod mest av stretchliknande övningar, det var en bra lärare som hela tiden berättade vad varje övning vad bra för. Det var diafragman och matsmältningen och det var allt möjligt.
Det är lite svårt med "lugn" träning när både jag och Therése är vana vid lite "tuffare" träning, man vill bli svettig när man tränar. Men jag tror ändå att det kan vara riktigt bra inför den kommande utmaningen.
Det bästa var att yogan är i samma hus som Ingrid bor, och söt som hon är så stod kvällsmaten redo när vi kom.
En mysig kväll!
Två glada tjockisar. Therese är 1 mån före mig, 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar