torsdag 30 maj 2013

Kinnekulleloppet DNF

Kl. 5.00 på morgen åkte vi upp för att köra Kinnekulleloppet. Patrik startade 8.30 och jag startade 12.35. Solen sken och det var verkligen kanonväder.
Tyvärr var det så att jag var lite slarvig med både mat och vatten innan jag skulle köra. Det krävdes en hel del energi för att ta sig upp för den där backen. Något som jag hade för lite av. Fick riktigt ont i magen efter 3 varv och fjärde gången upp för backen klev jag av. Jag hoppas verkligen att detta för första och sista gången jag fick DNF denna säsongen. Det är riktigt tråkigt att kliva av på en tävling men det gick tyvärr inte att fortsätta. Kanske hade jag kunnat trampa runt lite sakta men kände inte att det fanns någon mening i det. Positivt var ändå att mina ben kändes ganska ok under loppet. Jag är förhoppningsvis på väg uppåt igen efter en liten svacka.

1 kommentar:

  1. Man lär sig av sina misstag, gjorde själv likadant på årets billingerace...

    SvaraRadera