fredag 24 maj 2013

Backe upp o backe ner

De två senaste dagarna har det varit backintervaller på schemat. I onsdags åkte vi till Isaberg där vi körde upp och ner för backen. Jag tog det lite lugnare då jag skulle köra mitt monsterpass dagen efter. 2 gånger hela vägen upp till toppen och 3 gånger upp till parkeringen blev det. Riktigt bra backe att träna i.

Igår var det då dags för veckans hårda pass. Tips från coachen var att äta mycket på dagen så det fanns tillräckligt med energi till kvällen. Jag o Patrik cyklade ut till Nästa där vi har ett varv där vi brukar köra backintervaller. 10 ggr skulle vi upp för den branta backen, och då verkligen ge allt. Och ja det var riktigt jobbigt. Trött och med en må illa känsla skulle vi sen avsluta med 2 st 10x 40/20. Puh, kom hem med riktigt trötta ben. Men det blev ett bra pass och jag hoppas att det väckte upp mina ben så dem är redo för söndagens tävling.
Idag är det vilodag och den ska jag ägna åt att fortsätta måla lite i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar