torsdag 30 augusti 2012

KM i tempo

Igår hade Anderstorps OK sitt årliga KM i tempo. 18,8 km på en ganska kuperad bana. Jag var i valet och kvalet om jag skulle köra, hade väl inte haft den bästa uppladdningen med en riktig huvudvärk hela dagen som inte ville släppa. trots knaprande på ipren. Men det var en fin kväll och knappt någon vind alls så skulle man någongång köra så var det perfekta förutsättningar denna kväll.
Jag har inte kört något tempolopp innan, tycker att man ska ha en tempocykel för såna tävlingar. Men nu har ju jag ingen sådan och tänkte att jag ska ge det ett försök ändå. 
Jag trampade iväg och körde så gott jag kunde. Det sved i benen och svetten rann, så lite tog jag nog i :-)
Flera gånger kom det snabba killar på tempocyklar och svischade förbi. Men jag kämpade på, det svåra var hur man skulle fördela krafterna. Jag var lite försiktig i mellanåt och vågade inte riktigt köra på för jag ville ju gärna ha krafter kvar under hela loppet. Men det kändes ändå som att jag lyckades ganska bra. Med tanke på att kroppen och framförallt knoppen inte kändes helt ok så får jag nog vara nöjd. 31:53 blev tiden. Nästa gång vill jag prova med en riktig tempocykel! 
Patrik kom femma men behöll klubbrekordet. :-)

Foto Jan-Erik Bodin

Foto Jan-Erik Bodin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar