onsdag 1 augusti 2012

15 mil

Idag mötte vi upp Thomas, Magnus, Peter och Pierre på torget, det väntades långpass. En runda till Burseryd för att kolla in tävlingsbanan inför nästa helg. Rullade iväg och allt kändes ganska ok. Vinden var inte så snäll mot oss idag på vägen till Burseryd och det kändes som att det blåste åt alla håll och kanter. Efter ca 9 mil blev det en efterlängtad fika på Göstas café i Smålandsstenar. Finns inget bättre än en kall cola i den stunden. På vägen hem var vinden mestadels på vår sida men tyvärr var jag riktigt sliten efter fikat så det var jobbigt i stort sett hela tiden. De sista tre milen hoppade jag över förningarna och körde efter killarna, det kändes tråkigt men väldigt behövlig för att jag skulle orka ta mig hem.
Om jag ska nämna något om banan i Burseryd så kan jag nog skriva under på att det kommer att bli en riktigt jobbig tävling, det var en tuff bana, mycket mer kuperat än vad jag trodde. Men det kommer att bli spännande.

Väldigt nöjd över dagens pass där klockan stannade på ca 4 tim och 30 min och 150 km, när vi stannade hemma utanför dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar