lördag 7 juli 2012

En sån dag

Idag unnade vi oss en liten sovmorgon. Det var riktigt välbehövligt. Startade sen dagen med frukost på balkongen med jordgubbar!
Klockan hann slå 18.00 innan vi kom ut på cyklarna. Då hade det även hunnit börja regna. Vilken tur för oss. Vi trampade iväg, regn men ändå varmt och ingen vind. Kunde bli en bra runda.. MEN...efter 16 km sa det pang och Patrik fick punka. Yes! Precis när det öste ner som mest, och självklart så hade vi inget extra däck med oss. (punka får man ju NÄSTAN aldrig!?) P är ju (tro det eller ej) lite snabbare än mig så han fick ta min cykel hem och hämta bilen. Kvar står jag i regnet. Börjar traska hemåt. Vill inte slita ut mina klossar så jag tar av mig skorna och går tre kilometer barfota. Så kan det gå. Imorrn gör vi ett nytt försök till att få till ett bra distanspass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar