måndag 23 juli 2012

En helg i Malmö

Ringenloppet SWEcuptävling 3
I lördags var det dags för den tredje swecuptävlingen. Jag fick ställa mig på startlinjen med den gula ledartröjan. Vi startade tillsammans med damjuniorerna så vi var 27 st i klungan. Kul när det är lite fler tjejer som kör. Sandra var med och körde för att stötta mig lite under loppet. Det var nytt och roligt att köra lite som ett "lag", trots att vi bara var två stycken. Men det blev iaf bra och jag lyckades spurta in på en fjärde plats, väldigt nära en tredje plats som kneps av Marie Lindberg. Men nära skjuter ingen hare som man säger.   Vann gjorde Sara Olsson och tvåa kom Emma Ahlstrand. 
Vi lyckades ändå behålla den gula tröjan ett litet tag till. Nästa tävling är Västboloppet i Burseryd. 

Efter tävlingen hann vi även med en mysig fika och en liten promenix med min fina kompis Ingrid och kvällen avslutades med middag med resten av cykelgänget, både de som tävlat och de som hejat på. 

Köpenhamns zoo
Mina bästa supportar, mamma och pappa var också med nere i Malmö så vi hade bestämt att vi skulle åka över till Köpenhamn i söndags och gå på zoo. 
Med perfekt väder, coola och fina djur och bästaste sällskapet så kunde det bara bli en helt perfekt dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar