söndag 26 september 2010

Lidingöloppet

Nu var det avklarat. Jag har tagit mig runt mitt första(och sista?)Lidingölopp. Jag fick ingen superbra tid men jag är ändå nöjd. Dom första 20 km gick förvånansvärt bra, det gick i lagom fart och det kändes helt okej i kroppen. Men sen kom dom sista 10 km och då tog allt slut, energin, lusten, humöret och det gjorde istället ont i hela kroppen. Det kändes som att det bara var en massa tunga och jobbiga backar. Dom sista 4 km kändes som en hel mil och jag hade god lust att sätta mig i diket och bara strunta i allt. Men det var bara till att bita ihop och försöka tänka på hur skönt och bra det kommer att kännas när man kommer i mål. Jag tror att jag sprang på strax under timmen på både första och andra milen. Sen kom då den sista milen som tog ungefär 73-75 hemska minuter. Allt som allt tog det 3 tim 12 min 55 sek :-)
Nu får vi se vad det blir härnäst...

2 kommentarer:

  1. Men återigen, grymt jobbat Mia! Jag är fett avundsjuk, vill också! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tycker absolut att du ska springa nästa år. Det är jobbigt men tränar man ordentligt innan så går det..och det är som sagt ett riktigt fint lopp(nu hade jag ju tur med vädret också) Men det gör dock riktigt ont i benen idag :-)

    SvaraRadera