söndag 7 mars 2010

Lägenhetsfix och cykling :-)

Helgen har gått snabbt men har varit väldigt bra :-)
I fredags blev det en liten cykelrunda på ungefär 3 mil, ute i den härliga solen..sen avslutades kvällen med att äta pizza ihop med pappa. Så gottis.. :-)
I lördags åkte jag och mamma upp till Jönköping och Ikea..med oss hade vi den långa inköpslistan och den hmm..stora (?) plånboken.
Mycket folk som vanligt men allt gick väldigt bra ändå..det var någon matta och lite andra småprylar som tyvärr var slut. Men det mesta fick vi med oss hem. Bilen lyckades vi fylla iaf:-)
På kvällen lyckades jag att packa iordning lite kartonger och jag hann även med att baka en liten kaka ur mammas nya kokbok. Den blev väl sådär...god men inte så snygg kanske..
Även idag har det varit full rulle. Började dagen med att kika lite på Vasaloppet..tröttnade ganska snabbt dock. Sen åkte jag, pappa och mamma till min lilla lägenhet och började montera lite möbler. Vi är riktigt bra montörer alla tre så det gick väldigt smidigt. Det kommer att bli så mysigt när allt är klart :-) Nästa helg blir det nog inflyttning.

Mitt lilla kök..gammalt men kanske lite charmigt. Här är det nog lite småsaker som behövs fixas..men det ordnar vi med lite färg..



Som sagt vi är riktigt bra montörer..men det syns väl ganska tydligt :-)

Efter vi var färdiga i lägenheten blev det till att åka hem och byta om till cykelkläder. En trevlig runda på lite mer än två timmar och 5,7 mil blev det idag :-)Längtar tills all snö och borta och det är rena och fina vägar ute igen.
Nu ska jag försöka packa iordning någon mer kartong, fast jag får nog börja med lite kaffe :-)

4 kommentarer:

  1. Oh! Va mysigt! Fina trägolv... :)

    SvaraRadera
  2. Det ser ju jättefint & mysigt ut. Säg bara till om du behöver hjälp! Kramis

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ni tycker det ser fint ut :-) Jag hoppas och tror att det kan bli ganska mysigt när det är klart..
    Ingrid du får komma hem till Småland snart och hälsa på :-)
    Kajsa, vi ska städa lägenheten på onsdag om du är intresserad..haha..nä jag skojar bara..tack för att du erbjuder dig sötis!

    SvaraRadera
  4. Ja. Det ska jag ju. Men de blir nog runt påsk:( När exakt åker du... vill ju hemskt gärna hinna träffa dig. O se nya lyan!

    SvaraRadera