söndag 16 augusti 2009

Söndag

Sitter här och är lite småtjurig...kanal 5 funkar inte just nu.. :-( jag tittar inte ofta på tv men nu på söndagarna visar dom filmer av Norah Roberts böcker kl 21.00 på femman. Vilket jag skulle vilja se...men nej...då funkar inte kanalen..typiskt...jaja.. fick laga mat till morgondagen istället..
I fredags var vi och hämtade dom nya möblerna. En skänk ett vitrinskåp och ett soffbord...blir finfint. Det blir nog lite omtapetsering oxå...spännande...svårt att välja tapet det finns så otroligt många snygga och häftiga tapeter...
I fredagskväll var det cykel tävling i värnamo. High Chaparral GP var namnet på den. Roligt att titta på. Mamma och Pappa följde med till stan. Innan tävlingen satt vi och fikade och njöt av den härliga solen och längtade efter Mallorca resan.
I lördags var det en massa saker som stod på att göra listan...sen om allt blev gjort är en annan sak..
Staffan var iaf ledig så vi började med att springa bort till gymmet på Chaparral för att köra ett pass. Axlar, triceps och mage blev det. Ett väldigt bra pass faktiskt...det var ett tag sen det inträffade nu.Sen sprang vi hem igen, duschade och åkte in till Värnamo. Vi åkte först till Jehrens för att kolla tapet, sen blev det en sallad på max sen handla på citygross sen hem och städa och Staffan monterade ihop vitrinskåpet. Dagen avslutades med 10 min på den nya spikmattan...sen somnade man gott..



Denna kommer nog att få bli en fondvägg...

Idag stod det först och främst cykling på schemat. Vidöstern runt...ett motionslopp på 5,9 mil anordnat av korpen. Efter en timme och 56 min var vi i mål och då blev det kyckling macka och kaffe på stigs...perfekt avslutning.Efter det har jag inte gjort speciellt mycket...tvättat min cykel, lagat mat. Haft mamma och pappa på kaffe besök..

Det var min helg det....Imorrn börjar en ny vecka.. hade bla tänkt att hälsa på Erik & Emma och lilla Viljah såklart..dom har ju flyttat till lägenhet i hillerstorp..sen blir det väl som vanligt en massa träning...härligt..

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar