onsdag 13 augusti 2014

Veteran SM & SWE cup

I helgen var det tävlingar i Värnamo. Det är alltid lite extra roligt när man får tävla på hemmaplan. Särskilt när det är en tävling med cupstatus. Men utöver cup för damer och juniorer så var det även veteran SM.
Lördagen inleddes med tempo. 10 km för de yngre klasserna (vändpunkt i Hörle) och 30 km för de äldre (vändpunkt strax innan Klevshult). Här agerade jag flaggvakt, det är nog första gången jag tillbringar en heldag i lilla Hörle. Men med kaffe, mackor och bulle så gick det riktigt bra. Kul att se alla cyklister. Olika stilar, olika cyklar olika ansiktsuttryck. Till och med en lite äldre herre som hann vinka till mig. Trevligt tycker jag! Patrik körde i H30 så han fick jag se susa förbi. En fin 8:e plats blev det. Han är tvärtemot mig och vill gärna ha en kuperad bana (denna banan är nästintill helt platt).
Lite senare under dagen kom även mamma o pappa och höll mig sällskap den sista stunden. Det var väldigt uppskattat då det började bli lite trist att bara prata med sig själv.
 

 
På söndagen var det även dags för mig att hoppa upp på cykeln. Vi startade inte förens vid 13.00 så jag hann med en lång och lugn frukost och en lite längre uppvärmning. Loppet var väl sådär. Det finns en del saker som jag känner nu i efterhand att jag borde gjort annorlunda. Men men, man lär sig något varje gång. Det är som sagt alltid roligt att köra på hemmaplan och jag gillar banan, extra kul är det såklart när man får höra sig namn när man cyklar förbi flaggvakterna. Kul med hejarop. 
Ida Erngren från Fagersta körde solo och tog en klar seger före Team Crescents Tilina Levin och Falköpings Linda Halleröd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar