torsdag 27 juni 2013

Tempo

Igår åkte vi till Ljungby efter jobbet för att vara med på 338 Smålands KM i tempo. 2 mil. En raksträcka, sen vända i en rondell och sen rakstäckan tillbaka igen. Jag har bytt sadel på min cykel och även ändrat lite inställningar så nu skulle det provas i skarpt läge. Vilken skillnad! Äntligen börjar det kännas bättre på tempocykeln. Nu är det nog bara formen och pannbenet jag behöver träna upp. Igår försökte jag hitta flytet och bara trampa på men det är svårt. Positiva och negativa tankar som slåss inne i huvudet. Farten går hela tiden upp och ner. Jag ville och hoppades på att köra 2 mil på 30 min. Vilket då skulle betyda ett snitt på 40km/h. Tyvärr blev tiden 30.08. Snacka om att snubbla på mållinjen. Men jag är ändå nöjd. Nöjd över att cykeln känns så mycket bättre och nöjd över en ok tid trots att kroppen inte känts helt 100 det sista. Nu hoppas jag verkligen att det är på väg att vända. Jag kan bättre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar