torsdag 13 juni 2013

Falkenloppet

Det har varit en hel del skriverier om detta loppet på alla möjliga bloggar. Jag har inte tänkt att ta upp allt det utan jag nämner bara lite om hur mitt lopp kändes. Vi startade tillsammans med H40 i en klunga på ungefär 100 pers, riktigt rörigt så jag varken vågade eller kunde ta mig fram i klungan. Cyklister över hela vägen och så fort det kom en mötande bil så blev det nästan tvärstopp.  En bit in på loppet började det att blixtra och åska och när det återstod ett halvt varv kvar ungefär så kom en riktigt hagelskur följt av ett riktigt hällregn. Detta gjorde att jag absolut inte vågade vara med fightas i klungan så jag rullade in på en tionde plats. Inte alls nöjd, men jag var alldeles för feg och vågade inte denna gången. Seniorerna klarade sig från regnet och Patrik körde bra och kom in på en 9:e plats!
Annars hade vi en mysig liten helg i Nynäshamn. Vi bodde nästintill precis nere vid hamnen så jag trivdes som fisken i vattnet! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar