fredag 30 mars 2012

Tuffa pass

Efter tisdagens tuffa pass så fortsatte det onsdags. Backintervaller stod på schemat. Endast 4 personer var vi som träffades på torget. Strax innan vi ska rulla iväg så får Peter G syn på tre andra cyklister som susar förbi och genast sattes jaktinstinkten på killarna igång. Uppvärmning vad är det? Här kör vi igång på max direkt. 40 km/h i den starka vinden. Jag var helt slut redan efter 5 min. Vi kom iaf ikapp cyklisterna och vi var sen 7 pers som skulle köra intervallerna ihop. Det blev inget bra pass alls. Mina växlar som krånglade och killar som kör lite hur som helst. Verkligen stor skillnad på vilka man cyklar med. Här var det ett led ena stunden, två par andra stunden och i tredje stunden cyklade alla huller om buller. Det blev helt enkelt inget bra pass för mig. Bara jobbigt som tusan. Skönt när det var över.

Igår på dagen stack jag iväg till Öster cykel för att få växlarna justerade. Fick även min styrstam utbytt mot en lite kortare. Både Arne och Tommy är kanontrevliga och det är superbra service där uppe.

Vilken skillnad, nu kändes det riktigt bra att cykla och det var tysta och fina växlar. Jag fick nämligen prova på cykeln ordentligt på kvällen när det bestämdes att vi skulle köra lite fartträning. Började med lite uppvärmning sen blev det ett led där alla körde ca 30-45 sek längst fram och sen droppade ner. Riktigt bra träning. Fick kämpa, kämpa och kämpa.

Orkade ca 3,5 mil sen sa det stopp. De sista 5 km fick jag trampa själv. Tur att det var medvind :-) Blev lite sur att jag inte orkade ändå hem men får vara nöjd att jag orkade gå runt så länge som jag gjorde. Hade ju två tuffa pass i benen sen tidigare.

Det har varit en bra träningsvecka, idag är cykeln med till jobbet så det blir ett litet återhämningspass hem när jag slutar.

Väl hemma blir det en snabb dusch innan jag ska träffa Tesa på Stigs pelikanen för lite mat och ett glas vin. Ska bli mysigt.

Snart helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar